سێمیۆتیک وهێرمێنوتیک لە نێوان هونه‌ری نیگاركێشان وته‌لارسازی هاوچه‌رخ دا پارێزگای هه‌ولێر وه‌ك نمونه‌

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Sirwan R. Ahmed

پوختە

ئه‌م توێژینەوەیه‌ جه‌خت له‌ سه‌ر (سێمیۆتیک وهێرمێنوتیک لە نێوان هونه‌ری نیگاركێشان و ته‌لارسازی هاوچه‌رخ) دا ده‌كاته‌وه‌. وه‌كو لایه‌نێكی گرنگ له‌ چۆنێتی خۆیندنه‌وه‌ی تێكست، وەک ئه‌وه‌ی كه‌ له‌ شێوە و فۆڕمدا له هونه‌ری نیگاركێشان وته‌لارسازی هاوچه‌رخ دا ده‌رده‌كه‌وێت ، له‌ ڕێگای ئه‌و گۆڕانكاریانه‌ی كه‌ ڕویداوە له‌ هزری هاوچه‌رخدا، پاشان ڕێنوێنی هونه‌ر و ته‌لارسازیشی كرد به‌ شێوه‌یه‌كی گشتی به‌ره‌و پانتایه‌كی زیاتر، بۆ نمونه‌ گۆرانكارییه‌ شێوه‌ییه‌كان له‌ كیوبیزم ئاراسته‌یه‌كی نوێی گرته‌ به‌ر وه‌ له‌ ئه‌نجامدا بووه‌ هۆی له‌ ناوچوونی هه‌موو شێوه‌ واقعییه‌كان. ئه‌م توێژینه‌وه‌یه‌ چوار به‌ش له‌ خۆ ده‌گرێت، یه‌كه‌میان چوارچێوه‌ی گشتی، كێشه‌ی توێژینه‌وه‌ كه‌ جه‌خت ده‌كاته‌وه‌ له‌ سه‌ر ئایه‌ سیمیۆتیك وهێرمۆنتیك چۆن كار ده‌كه‌ن له‌ ناو بازنه‌ی نیگاركێشی وته‌لارسازیدا؟ ئایه‌ سیمیۆتیك وهێرمۆنتیك گرنگن له‌م دوو بواره‌؟ وگرنگی توێژینه‌وه‌، و ئامانجی توێژینه‌وه‌ بریتیه‌ له‌ ده‌رخستنی ده‌ركه‌وته‌كانی (سێمیۆتیک وهێرمێنوتیک لە نێوان هونه‌ری نیگاركێشی وته‌لارسازی هاوچه‌رخ)، وسنوری توێژینه‌وه‌، هه‌روه‌ها پێناسه‌ی زاراوه‌كان كه‌ ئاماژه‌ی پێكراوه‌ له‌ ده‌قی ئه‌م توێژینه‌وه‌، به‌ڵام به‌شی دووه‌م چوارچێوه‌ی تیۆری بریتیه‌ له‌ سێ ته‌وه‌ر، ته‌وه‌ری یه‌كه‌م لێكدانه‌وه‌ی وێنه‌ی سیمیوتیكی هاوچه‌رخ وته‌وه‌ری دووه‌م چه‌مكی سێمیۆتیك له‌ هونه‌ری وێنه‌كێشان وته‌لارسازی هاوچه‌رخ، وته‌وه‌ری سێیه‌م چه‌مكی هیرمۆنتیك له‌ هونه‌ری نیگاركێشی وته‌لارسازی هاوچه‌رخ، هه‌روه‌ها نیشانده‌ره‌كانی چوارچێوه‌ی تێوری، و به‌شی سێیه‌م ڕێككاره‌كانی توێژینه‌وه‌یه‌ كه‌ پێكهاتووه‌ له‌ كۆمه‌ڵگای توێژینه‌وه‌ و نمونه‌كانی، ئامرازی توێژینه‌وه‌، و شێكردنه‌وه‌ی نمونه‌كانی توێژینه‌وه‌ كه‌ ده‌كاته‌ دوو نمونه‌، وه‌ به‌شی چواره‌م بریتیه‌ له‌ ئه‌نجامه‌كان و ده‌رئه‌نجامه‌كان، هه‌روه‌ها لیستی سه‌رچاوه‌كان.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

چۆنییەتی بەکارهێنانی سەرچاوە
Ahmed, S. R. . (2024) “سێمیۆتیک وهێرمێنوتیک لە نێوان هونه‌ری نیگاركێشان وته‌لارسازی هاوچه‌رخ دا : پارێزگای هه‌ولێر وه‌ك نمونه‌”, گۆڤاری زانکۆی کۆیە بۆ زانستە مرۆڤایەتی و کۆمەڵایەتییەکان, 7(1), pp. 195-204. doi: 10.14500/kujhss.v7n1y2024.pp195-204.
بەش
Articles
ژیاننامەی توێژەر

Sirwan R. Ahmed, بەشی شێوه‌كاری، كۆلیژی هونه‌ره‌جوانه‌كان، زانکۆی سه‌لاحه‌ددین، ھەرێمی کوردستان، عێراق

بكالوریوس وماسته‌ر له‌ زانكۆی به‌غدا، ئیستا مامۆستا له‌ زانكۆی سه‌لاحه‌دین، ئه‌و وانانه‌ی كه‌ وتومه‌ته‌وه‌، ڕوانگه‌، هێڵكاری، ڕه‌نگ، ئینگلیزیی، ئه‌كادیمیك دیبه‌ت، فیرنیچه‌ر دیزاین، فری هاند، پرۆژه‌، داڕشتن، هونه‌ری ژینگه‌یی، ته‌واوكه‌ری دیزاین، مێژووی هونه‌ری ئیسلامی، مێژووی ته‌لارسازی ئۆرپی، چێژی هونه‌ر، فه‌لسه‌فه‌.
قوتابی دكتۆراه له‌ زانكۆی سه‌لاحه‌دین.
له‌ سالی 2003 دامه‌زراووم.
له‌ زانكۆی تیشكی نێوده‌وڵه‌تی وانه‌ ده‌ڵێمه‌وه‌ له‌ به‌شی ته‌لارسازی ودیزاینی ناوه‌وه‌
له‌ زانكۆی جیهان له‌ به‌شی دیزاینی ناوه‌وه‌ وانه‌م گوتۆته‌وه‌

سەرچاوەکان

أحمد محمد صلاح الدين أحمد عوف، واخرون، السيميائية كمدخل لتحليل اللغة البصرية للعمارة قراءة سيميائية لمقبرة خيتى من مقابر بنى حسن بالمنيا، مجلة العمارة والفنون، العدد السابع عشر، 2012.

امبرتو ایكۆ، التأويل بين السيميائيات والتفكيكية، ترجمة: سعيد بنكراد، المركز الثقافي العربي، بيروت، ط1، 2000.

الان دونو، نظام التفاهة، ط1، ترجمة: مشاعل عبد العزيز الهاجري، دار سؤال للنشر، لينان – بيروت، 2020.

البستاني، بطرس، محيط المحيط، المجلد الثاني (ص -ي)، بدون تاريخ ولا دار نشر.

بلاسم محمد، الفن التشكيلي، قراءة سيميائية في أنساق الرسم، ط1، عمان-الاردن، دار مجدلاوي للنشر والتوزيع، 2008.

بول ريكور، صراع التأويلات، دراسات هيرمينوطيقية، ط1، ترجمة: منذر العياشي، دار الكتاب الجديد المتحدة، بيروت-لبنان، 2005.

دانيال تشاندلر، معجم المصطلحات الاساسية في علم العلامات، ترجمة وتقديم: شاكر عبد الحميد، أكاديمية الفنون، وحدة الاصدارات، دراسات نقدية، 2000.

الرازي، محمد بن ابي بكر بن عبدالقادر، مختار الصحاح، دار الكتاب العربي، ب.ت، بيروت.

رنا فتحي الاومري، اللغة الهندسية المعمارية في قلعة أربيل، دراسة تحليلية للانظمة الهندسية للدور السكنية في قلعة اربيل، بحث منشور، مجلة السليمانية للعلوم الهندسية، المجلد:1، العدد: 1، 2014.

شبيب عيدان شبيب المدحتي، التنوع الأسلوبي في رسوم جماعة الأربعة، رسالة ماجستير غير منشورة، كلية الفنون الجميلة / جامعة بابل، 2013.

عبد العزيز حمودة، المرايا المحدبة، من البنيوية الى التفكيك، عالم المعرفة الكويت، 1978.

عمارة ناصر، اللغة والتأويل، مقاربات في الهرمينوطيقا الغربية والتأويل العربي الإسلامي، ط 1، منشورات الاختلاف، الجزائر، 2007.

مجموعة نقاد، الاسطورة والرمز، مبادئ نقدية وتطبيقات، ترجمة: جبرا أبراهيم جبرا، درا حرية للطباعة، وزارة الاعلام، الجمهورية العراقية 1973.

محمد الشيخ، وزميله، مقاربات في الحداثة ومابعد-الحداثة، حوارات منتقاة من الفكر الالماني المعاصر، ط1، دار الطليعة للطباعة والنشر، لبنان-بيروت، 1996.

محمد شوقی الزین، الفینۆمینۆلۆجیا وفن التاویل، مجله‌ فكر ونقد، دار النشر المغربیه‌، عدد16، الدار البیضاء، 1999.

ممتاز حازم الديوجي، واخرون، الهوية المكانية لبيئة السكن في توجهات العمارة العراقية المعاصرة وانعكاسها على النتاج المعماري الأكاديمي، بحث منشور، الجامعة التكنولوجية، قسم الهندسة المعمارية، المجلد6، العدد19، العراق، 2010.

منال بن حميميد، النظرية النقدية المعاصرة والادب الرقمي، أطروحة دكتوراه غير منشورة، جامعة محمد بوضياف بالمسلية، كلية الآداب واللغات، 2018.

منذر عياشي، اللسانيات والدلالة، ط2، مركز الإنماء الحضاري للنشر، لبنان-بيروت، 2007.

Amirmasoud, Dabagh. the reflection of semiotics theories in the architectural reading of the contemporary mosques. Indian journal fundamental and applied life sciences, (2015).

Amirmasoud, Dabagh. the reflection of semiotics theories in the architectural reading of the contemporary mosques. Indian journal fundamental and applied life sciences, (2015).

Crowe, Norman: (Nature & The Idea Of A Man - Made World) The M.I.T. Press, Cambridge, Massachusetts, London, 1995.

Lock Firy- Philosopher a Dix huit and Paris Grasset. Paris. 1999.