هەڵوێستی رایموند لول لە هزری ئیسلامی
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
پوختە
بابهتی ئهم توێژینهوه بریتیه له ههڵوێستی ڕایمۆند لۆل له هزری ئیسلامی، لهم توێژینهوهیهدا ههوڵمان داوه به شێوهیهكی كورت ههڵویستی ڕایمۆند لۆل بخهینه ڕو له هزری ئیسلامی و كاریگهری ئهو فهیلهسوف و سۆفیه موسڵمانانهی كه بیری لۆلیان ئاڕاسته كردووه، توێژینهوهكهمان دابهش كردووه بۆ دو خاڵی سهرهكی و له ههر خاڵێك چهند بابهتێكمان ڕونكردۆتهوه. خاڵی یهكهم تایبهته به ههڵوێستی ڕایمۆند لول له فهلسهفهی ئیسلامی، ئهم خاڵهمان دابهشكردووه بۆسهر دو بابهت، یهكهمیان ململانێێ نێوان عهقڵ و ئاین، ههڵوێستی لۆلمان لهم بوارهدا ڕون كردۆتهوه كه ئهو چۆن دهیهوێ له نێوان ئهم دو بابهته هاوسهنگی دروست بكات، كه بهپێی بۆچونهكانی ئهو دهكرێ له ڕێگهی باوهڕوه بگهین به حهقیقهت و عهقڵ پێوهر نهبێت بۆ گهیشتن بهئیمان، بابهتی كاریگهر بون به فهلسهفهی غهزالی خوێندنهوهی كتێبهكانی، بابهتێكی تره باسمان لێوه كردووه لهگهڵ دژایهتی كردنی ڕایمۆند لۆل بۆ فهلسهفهی ئیبن ڕوشد، لۆل یهكێك بووه لهو كهسایهتیانهی كه زۆر بهتوندی دژایهتی فهلسهفهی ئیبن ڕوشدی كردووه، ههموو ههوڵێكی داوه بۆ ئهوهی كاریگهربونی بهسهر جیهانی مهسیحیهوه نههێڵێ، له ڕیگهی دهزگا ئهكادیمی و ئاینییهكان بۆ چونهكانی ڕهتبكرێنهوه. له خاڵی دووهم باسمان له ڕایمۆند لۆل و هزری سۆفیگهری كردووه، باسكردنی لۆل وهك سۆفی و كاریگهر بونی ئهو به موسڵمانان له شێوازی تهركه دونیاو خۆتهرخان كردن بۆ خودا ناسی، له چوارچێوهی بابهتی سۆفیگهریش تیشكمان خستۆته سهر كاریگهر بونی ڕایمۆند لۆل به گهوره سۆفی ئهندهلوسی (ئیبن عهرهبی)، كه بۆچونهكانی ههردولامان ڕونكرتهوه سهبارهت بهبابهتی سۆفیگهری و به شێوهیهكی كورت باسمان لهو كتێبانه كردووه كه كاریگهری ئیبن عهرهبی بهسهر ڕایمۆند لۆلهوه بهدیاردهكهوێت.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
سەرچاوەکان
ابن رشد،ابو وليد.(2003)، طموحات مثقف مسلم، ترجمە:محمد البحري، بیروت: المنظمة العربية للترجمة.
ابن رشد، ابو الولید.(١٩٩٩)،فصل المقال في التقریر ما بین الشریعة والحکمة من الاتصال، باشراف: محمد عابد الجابري، بیروت: مرکز دراسات الوحدة العربیة.
ابن شاهاور، أبو بكر عبد الله بن محمد.(١٩٩٣)،منارات السائرین و مقامات الطائرین، تحقیق و تقدیم: سعید عبد الفتاح، الكویت: دار سعاد الصباح.
ابن عربي، محي الدین ابو عبد الله.(٢٠١١)، شرح اسماء الله الحسنى وهو الكتاب المسمى كشف المعنى عن سر أسماء الله الحسنى، بيروت: دار إحياء التراث العربي.
اشمل، محمد بلال.(١٩٩٨)،لمع افیروسیة - عن منزلة ابي الوليد عند اللاتين الاسبان، مجلة فكر و نقد، العدد(١٤)،المغرب :دارالبيضاء منشور بصیغة pdf علی الموقع الالكتروني: www.aljabriabed.net
انتیلا، باکو هامین.(٢٠١٠)، بحرنا المشترک - الشرق مهد الغرب، ترجمة ماریة باکلا، ابوظبي: هیئة ابوظبي للثقافة والتراث.
اورفوا، دومینیک.(٢٠٠٨)، المفکرون الاحرار في الاسلام، ترجمه: جمال شحيد، بيروت: دار الساقي و رابطة العقلانيين العرب.
اوليري، ديلاسي.(بدون تاريخ)، الفكر العربي و مكانه في التاريخ، ترجمة تمام حسان، القاهرة :عالم الفكر.
بالنثيا، آنجل جنثالث.(بدون تاریخ)، تاريخ الفكر الأندلسي، نقله عن الاسبانیة: حسين مؤنس، القاهرة: مكتبة الثقافة الدينية.
بلاثیوس، آسین.(١٩٦٥)، ابن عربي حیاته و مذهبه، ترجمة عن الاسبانية عبد الرحمن بدوي، مكتبة الانجلو المصرية.
الحفني، عبد المنعم.(١٩٨٧)، معجم المصطلحات الصوفية، بيروت: دار المسيرة.
الذهبي، شمس الدین محمد بن احمد.(٢٠٠٥)، تاریخ الإسلام و وفيات المشاهير والأعلام، تحقيق: مصطفى عبدالقادر عطا، بيروت: دار الكتب العلمية.
رزقي، صموئيل.(2003)، تجديد الفكر الديني المسيحية، القاهرة : مطبعة سيوبرس.
ریبیرا، خولیان.(١٩٨٧)، الاصول العربية لفلسفة رایموندو لولو، ضمن کتاب: دراسات اندلسية في الادب والتاریخ والفلسفة،حررها: الطاهر احمد المکي، الطبعة الثالثة، القاهرة: دار المعارف.
رینان، ارنست.(١٩٥٧)، ابن رشد والرشدية، نقله الی العربية: عادل زعیتر، القاهرة: دار احیاء الكتب العربية.
السهروردی، شهاب الدین ابو حفص عمر.(١٩٩٣)،عوارف المعارف، بتحقیق: عبد الحلیم محمود و محمود بن الشریف، القاهرة: دار المعارف .
الشرقاوي، محمد عبد اللە.(١٩٩٣)، الاتجاهات الحديثة في دراسة التصوف الاسلامي - مصادره و آثاره، القاهرة: دار الفکر العربي.
شمل، آنا ماري.(٢٠١٠)، اوروبا في مواجهة العالم الاسلامي، ترجمة محمد نبیل خلف، الریاض: دار السید.
العسري، محمد عبد الواحد.(٢٠١٥)، الاسلام في تصورات الاستشراق الاسباني - من ریموندوس لولوس الی آسین بلاثيوس، بیروت: دار المدارالاسلامي.
عنيات، عبد الكريم.(٢٠١٣)، أسلمة المنطق - الأورغانون الأرسطي بين يدي الغزالي، الرباط :دار الأمان.
الغزالي، ابو حامد.(٢٠٠٢)، تهافت الفلاسفة، تحقیق: علي بوملحم، بیروت: دار ومكتبة الهلال.
فایشر، مانویل.(١٩٩٥)، رامون لول والعالم الاسلامي، ضمن كتاب الغرب الاسلامي والغرب المسیحي خلال القرون الوسطی، الرباط: الهلال العربية للطباعة والنشر.
کەمال، محەمەد.(٢٠١٩)،ئەفلاتونیزمی نوێ، سلێمانی: دەزگای چاپ و پەخشی سەردەم.
ماستناک، توماش.(٢٠٠٣)، السلام الصليبي - الجماعة المسيحية والعالم الاسلامي والنظام السياسي الغربي، ترجمة: بشير السباعي، القاهرة: المشروع القومي للترجمة.
موسی، محمد یوسف.(١٩٨٨)، بن الدین والفلسفة في رأي ابن رشد وفلاسفة العصر الوسيط، الطبعة الثانية، بيروت: العصر الحديث للنشر والتوزيع.
مینوا، جورج.(٢٠٠٥)،الكنیسة والعلم - تاریخ الصراع بين العقل الديني و العقل العلمي، ترجمة: موریس جلال، دمشق: المؤسسة العربية للتحديث الفكري.
الهنداوي، حسین.(٢٠١٤)، فلاسف التنویر والاسلام، دمشق: دار المدی.
Akasoy, Anna.(2012),- Al‐Ghazālī, Ramon Llull and Religionswissenschaft, The Muslim World, Volume 102, Issue 1, Oxford :Oriental Institute.
Bellver, J.(2014), Mirroring the Islamic tradition of the names of God in Christianity: Ramon Llull's Cent noms de Déu as a Christian Qurʾān', Intellectual History of the Islamicate World,Vol. 2.
Benhamamouche, Fatma.(2008), Ramon Llull and His Islamic Undertaking", Ramon Llull and Islam, the Beginning of Dialogue / Ramon Llull y el islam, el inicio del diálogo "Quaderns de la Mediterrània" 9.
Black, Antony.(2010), The West and Islam - Religion and Political thought in world history, New York: Oxford University Press.
Burnett, Charles.(2006), Arabic into Latin: the reception of Arabic - philosophy into Western Europe, In: The Cambridge Companion to ARABIC PHILOSOPHY, Edited by: Peter Adamson & Richard C. Taylor, Cambridge & New York: cambridge university press.
Cary,Philip.(2008), The History of Christian theology, united states of America: the great courses.
Galmés de Fuentes, Álvaro.(1999), Ramón Llull y la tradición árabe, Barcelona: Quaderns Crema.
Hasse, Dag Nikolaus.(2010), Latin Averroes Translations of the First Half of the Thirteenth Century, Hildesheim ; Zürich, New York: Olms.
Johnston, M.(1990), Ramon Llull's Conversion to Penitence. Mystics Quarterly, 16(4), 179-192. Retrieved June 22, 2020, from www.jstor.org/stable/20717010
Llull, Ramon.(1985), Selected works of Ramon Llull (1232-1316), ed and rtans by: A. Bonner, Princeton: Princeton University Press.
Lohr, Charles.(2000), The Arabic background to Lull’s Liber Chaos, Traditio, Vol. 55, Cambridge University Press.
Lull, Ramon.(1926),Blanquerna - A thirteenth century Romance, translated by: E. Alison, London: Jarrolds.
Lull, Ramon.(2000),The book of the Lover and Beloved, translated by; E.Alison Peers: Ontario Cambridge.
Probs, Jean Henry.(1914), La Mystic de Ramon Lull et la’rt de Contemplacio, Munster: Aschen Dorffsche.
Reynolds, Gabriel Said.(2002), A Philosophical Odyssey: Ghazzâlî’s Intentions of the Philosophers, In: MEDIEVAL PHILOSOPHY AND THE CLASSICAL TRADITION In Islam, Judaism and Christianity, Edited by: John Inglis, London and New York: Curzon Pres.
Tolan, John.(2012), Ramon de Penyafort’s Responses to questions concerning relations between Christians and Saracens: critical edition and translation.. 2012. ffhal-00761257f, in: https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00761257/.