كاريگهریى شانۆى داستانى لهسهر شانۆى كوردی پرتۆڵد برێخت به نموونه
محتوى المقالة الرئيسي
الملخص
ئهم توێژینهوهیه، تیشكێك دهخاته سهر تیۆری شانۆی داستانی نوسهر و دهرهێنهری ئهڵمانی (پرتۆڵد برێخت)، كه وهك شێوازێك لهسهر شانۆی دڕامی توانی ئهم شێوازه شانۆییه بهێنێته نێو بزوتنهوهی شانۆی نوێی جیهانیی و، ببێته قوتابخانهیهكی سهربهخۆ لهبواری شانۆدا له سهرانسهری جیهاندا دهنگبداتهوه، جیهانی شانۆی عهرهبیی و كوردستانیش بۆته سهرچاوهیهكی گرنگ و، تاكو ئێستاش كاركردن لهسهر ئهم تیۆرییه شانۆییه بهردهوامه، ههروهها له بزوتنهوهی شانۆی كوردیدا، ههر له ساڵانی حهفتاكانی سهدهی ڕابردو تاكو ئهمڕۆ، چهندین دهرهێنهری كورد كاریان لهسهر ئهم شێوازه شانۆییه كردووهو، ڕهنگدانهوهو كاریگهرییهكی زۆری لهسهر بینهری كوردیی ههبووه، چونكه له فهلسهفهی (برێخت)دا مرۆڤ و ئهرك و مافهكانی جێی بایهخ و گرنگیپێدانن له شانۆی داستانیدا، كه شانۆیهكی فێركارییه و، چهمكی نامۆبون لهم شێوازهی شانۆدا جێی بایهخپێدانه، دیواری چوارهم لهم شێوازەی شانۆدا لابردراوهو، پهیوهندییهكی ڕاستهوخۆ لهنێوان نمایشكاران و بینهردا دروستبووه. بۆ بهرێوهچوونی لێكۆڵینهوهكهمان بهشێوهیهكی زانستی سهرهتا چهند پرسیارێكمان خسۆتهڕو، كه لهدوتوێی توێژینهوهكهدا وهڵام مانداونهتهوه، وهكو ئایا ئهو شێوازهی شانۆی جیهانییه لهنێو شانۆی كوردیدا ڕهنگیداوهتهوه؟ ئایا ئهو ڕهنگدانهوهیه ڕهگهز وتهكنیكهكانی شانۆی گرتۆتهوه؟ ئهو دهرهێنهر وكاره هونهرییانهی ئهو شێوازهی تێدا بهرجهستهبووه كێن وچین؟ ئایا بارودۆخی كوردستان هۆكار وڕێخۆشكهر بووه بۆ ئهو شێوازه؟ هتد، توێژینهوهكهمان له دوبهش پێكهاتووه، ههر بهشهش چهند تهوهرێكی لهخۆگرتووه، لهگهڵ ئهنجام وناوی سهرچاوهكانی توێژینهوهكه.
التنزيلات
تفاصيل المقالة
هذا العمل مرخص بموجب Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
المراجع
بريخت، برتولد، بدون تاريخ، نظرية المسرح الملحمي، عالم المعرفة، بيروت، ص٢٣٠.
بنتلي، اريك، (١٩٧٥)، نظرية المسرح الحديث، ت. يوسف عبدالمسيح ثروت، بغداد، دار الشؤن الثقافة العامة.
حاجی، مهغدید،( ١٩٩٨)، یادی سهد ساڵهی (پرتۆڵد برێخت)، ههولێڕ، گۆڤاری رامان، ژماره (٢٢) ، ل ١٠٣.
حمداوي، جميل، (٢٠٠١)، الاخراج المسرحي، الشارقة، الهيئة العربية للمسرح، ص٦٠.
سالار، ئهحمهد، (١٩٩٩)، شانۆی سالار، ههولێر، چاپخانهی رۆشنبیری.
الشرقاوي، جلال، (٢٠٠٢)، الاسس في التمثيل وفن الاخراج المسرحي، القاهرة، مطابع الهيئة المصرية للكتاب، ص٢١٧.
صلحيه، نيهاد، (١٩٩٧)، تيارات المسرحية المعاصرة، القاهرة، الهيئة المصرية العامة للكتاب، ص١٦٥.
طاهر، زيلوان، (٢٠١٠)، الاتجاهات الاخراجية وأثرها في العرض المسرحي الكوردي، اربيل، رسالة ماجستير، جامعة صلاح الدين، ص١٤، ١٥.
كلوفين، فكتور، (١٩٧٢)، ترجمة. عزيز جواد، مجلة المسرح والسينما، عدد (٦)، ص٣٠.
محمد، محسن، (٢٠٠١)، مێژووی شانۆی كوردی، ههولێر، گۆڤاری رامان، ژماره (٥٨).
مسوخ، احمد، (٢٠٠٧)، اتجاهات في المسرح الاوروبي المعاصر، القاهرة، الهيئة المصرية العامة للكتاب، امة للكتاب، ص١٠٣.
ههوارامی، حهمه كهریم، (٢٠٠١)، درامای كوردی لهناو درامای جیهاندا، ههولێر، دهزگای چاپ وبڵاوكردنهوهی ئاراس.
الياس، ماري وقصاب، حنان، (١٩٩٧)، المعجم المسرحي، مكتبة لبنان ناشرون، بيروت، ص٤٥٨.